Tuesday, September 13, 2005

SILVER STATE RULES!

Lepas game Perak vs Selangor, Stadium Shah Alam - 24 Ogos 2005
Pic By : Pak Raman Y4E


PERAK 2005
Berdiri L-R : V Thirumugan, Abdoulaye Troare, K Nanthakumar, Ahmad Azlan & Keita Mandjou
Duduk L - R : Ahmad Shahrul Azhar (capt), Shahrulnizam Mustapha, Hamsani Ahmad, Wirat Nom, Chan Wing Hoong & Frank Seator
Pic By : Shah Y4E



PERAK 2005
Berdiri L - R : Marian Juhas, V Thirumugan, Abdoulaye Troare, K Nanthakumar, Harizul Izuan & Keita Mandjou
Duduk L - R : Ahmad Shahrul Azhar (capt), Hamsani Ahmad, Chan Wing Hoong, Wirat Nom & Shahrulnizam Mustapha
Pic By : Pak Raman Y4E
ENGLISH Premiere League (EPL) memang sinonim dengan rakyat Malaysia. Inilah liga bola sepak yang diagung-agungkan oleh kebanyakan rakyat Malaysia. Tapi ramai yang memandang sepi liga tempatan. Tak kisahlah... team Malaysia bukannya power pun.
Aku adalah penyokong liga tempatan baik Liga Super mahupun Liga Perdana. Untuk lebih fokus, aku adalah die hard fan pasukan Perak! Aku bukan jadi penyokong Perak sejak diorang dah kuat, tapi sejak era Perak menjadi pasukan belasahan pada awal 80-an dulu.
Aku pun sokong jugak EPL, Liverpool adalah team favourite aku sejak zaman Kevin Keegan, Kenny Dalglish, Ian Rush, Craig Johnston, John Barnes, Ronnie Whelan, Bruce Grobblear (betui ke ejaan ni?), Michael Owen sehinggalah kepada Steven Gerrard.
Ramai jugak yang pandang semacam bila aku support liga tempatan. Diorang cakap buat apa la aku penat-penat pegi stadium, buang duit beli jersi semua tulah! Aku pun tak tau kenapa? Pedulik apa aku. Aku enjoy apa jadi penyokong Perak dan pegi stadium!
Diorang tu konon-kononnya dahsyat la kalau support EPL. Ada yang mengaku die hard Chelsea, Arsenal, Liverpool, Spurs dan MU. MU la yang paling ramai sebab team tu glamour dan kuat kan. Sebenarnya ramai yang terikut dengan sindrom bandwagon tu!!
Tapi, kelakar jugak geng die hard fan tu bila ditanya negara asal pemain seperti Didier Drogba, Xabi Alonso, Fernando Morientes atau Jerzy Dudek, ramai yang tak tahu! Malah, ada yang ingat David Beckham still main dengan MU! Huh! Lantak koranglah!

No comments: