Sunday, January 18, 2009

PAGI YANG GELAP (ini bukan lagu Hujan tau!)

Pix : NSTP


AKU nak sangat tengok Meet Uncle Hussein dalam Anugerah Juara Lagu (AJL) ke-23 malam tadi, tapi hajat aku tak kesampaian.

Semuanya gara-gara seorang apek yang frust sehingga tergamak mencurah petrol ke atas badannya sebelum membakar diri hingga mati.

Semuanya juga gara-gara Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Abd Hadi Awang dan Lim Kit Siang yang pada awalnya berjanji untuk mengadakan PC tetapi membatalkannya di saat-saat akhir selepas kami menunggu hampir dua jam.

... Dan pagi ini on the way nak pegi ofis, aku terhentam bontot satu Proton Saga. Arghhh!!

"Bonet kena tukaq, lampu belah kiri pun kena tukaq," kata mekanik aku.

Dugaan. Sabar. Alhamdulillah, aku tak apa-apa.

7 comments:

eddie dewanaga said...

diorang perform memang best... walaupun muziknya kurang ikut tekak gua yg dah 30an ni...

lu sebat proton beb..?
abis tu, proton tu ok..??

zairi said...

hahaha...nampak sangat lu x berapa sangat kat kalimah2 suci sblom lu drive.dugaan tu bro.mak gua cakap,mesti ada something yg x berkat sblom ni telah berlaku kalau benda2 macam ni terjadi.

walau pun gua cuba nak melayan lagu2 MUH ni,cuma lagu untukmu satu je yng best.yang lain suma macam pelik.pe2 hal gua suka ngan band2 indie skang.

Anonymous said...

Ghugi mike telepeh nengok deme perform malam tu. Mantap!! Bagi teman AJL kali ni mungkin yang terbaik kut.

Tapi lagi ghugi sebab tak pasey-pasey kene keluor duit repair keghete mike ngan proton tu sekali kut.

ceri masam said...

abg jaga meja news ye?

Sibuk tu!

Btw, nasib baik tak apa2...

Yatt said...

Eddie,
Gua suka diorg pasal diorg unik dan lari dari bayangan band2 indon baru yg hampeh tu.

Gua sebat proton saga lama tu bai. Proton tu ok, keta gua yg teruk. Tp dah repair dah...

Zairi,
Err, mana kau tau aku ada buat apa2 yg tak berkat sebelum ni? Brader, tolong ya. Jangan komen sesedap rasa... sorry.

Jam,
Takpe. Aku dh layan deme dalam Tiub Kamu. Proton tu aku tak yah bayor pasey mentoka mamat tu tak ada apa-apa. Nasib baik...

One Luv Nurul,
Ye dik. Saya duduk di news. Segala mak nenek news kena buat smpai kadang2 bz nk mampus! Tapi kadang2 mengangkang je kat opis x tau nk buat apa2. hahah!!

AieSha said...

lu keje BH ke bro?

Yatt said...

Bukan bro. Tp satu company dgn BH. Lu keja BH ke?