Thursday, January 08, 2009

DEMO SANA BOIKOT SINI KUTUK SANA HENTAM SINI!


SEJAK rejim Yahudi Israel menyerang Palestin, satu dunia mengutuk dan membantah tindakan mereka.

Termasuk kita di Malaysia. Hampir setiap hari ada saja parti politik, NGO, pelajar dan sapa-sapa saja melaungkan kutukan dan bantahan terhadap kekejaman Yahudi Laknatullah itu. Mereka berhimpun, bersesak-sesak, berpanas, berpeluh dan berteriak mengutuk kekejaman Israel dan simpati terhadap rakyat Palestin. Hampir setiap hari juga dianjurkan pelbagai perhimpunan dengan membawa sepanduk, bendera, poster dan macam-macam lagi melambangkan tanda kebencian terhadap Israel dan juga sekutunya tak lain tak bukan Amerika Syarikat.

...Dan panggil media buat coverage.

Selepas berhimpun begitu, mereka buat apa ya? Balik rumah? Pergi Mid Valley? Pergi Restoran Nashmir?

Cuma aku tertanya-tanya, adakah puak-puak Yahudi dan sekutunya itu peduli dengan kutukan dan bantahan itu?

Aku rasa mereka tak peduli pun.

7 comments:

zairi said...

kita stakat boleh boikot je.tapi boikot stakat mana?bagi yahudi tu,x terluak langsung dengan boikot kita tu.diorang dah cukup sangat kelengkapan diorang dah.kalau nak boikot pun dah lambat sangat dah kita ni.boikot pun macam main2 je.aku tengok kat kedai2 banyak lagi produk golgate,coke,kotex,kat uptown tu ramai lagi dok lepak kat starbuck,pasaraya tesco x tutup2 lagi,ustazah+ustaz masih lagi berdating kat kfc,boikot apekejadah nya macam ni?

Yatt said...

Kalau kita boikot KFC, Tesco, Mcdonalds, Coke, Kotex mcmana pulak dgn sedara mara, adik beradik dan jiran-jiran aku yg keja kat situ nak cari makan?

ceri masam said...

akhirnya!!!

wa caya lu bro!

wa really caya lu!

:)

N a d i a said...

yg masuk dlm senarai nak diboikot tu SIKIT je. kalo nak ikutkan, banyakkkk lagi yg selama hari ni kita tengok (segala sumber berita), kita dengar, kita makan, kita minum, kita pakai etc. yg dibayangi yahudi. paling senang, basic dan gerenti kita semua mampu buat ialah: BERDOA.

Anonymous said...

tapi adakah senyap dan membisu lebih baik? atau tak boikot dan lebih menyokong produk mereka itu lebih baik? jadi demo salah tak demo pun salah. boikot salah tak boikot pun salah? macam mana ya... tepuk dada tanya iman

Yatt said...

Hangit (eh! Apa nk panggil kau sbnrnya?)
Err... selama ni tak caya ke?

Nadia
Setuju.

Nadiahchem
Boikot tu ok. Make sense la jugak. Tp kalau setakat buat demo menjerit sana sini aku rasa x beri kesan pun...

pjoe said...

pemimpin negara arab bodoh