Wednesday, February 04, 2009

BUKAN 'PAY RAK', TAPI 'PE GHAK'

AKU lahir dan membesar di negeri Perak Darul Ridzuan.

Apa yang dilaporkan dalam media mainstream, media bebas, blog dan website, aku jadi pening dengan Perak Darul Ridzuan. Kawan-kawan tak habis-habis cakap begini :

"Woi! Apa nak jadi dengan negeri hang ni?"

"Apahal hang punya MB ni?"

Hmm...

Aku kesian dengan pengundi di Perak yang sudah diperbodohkan dan ditipu oleh ahli-ahli politik yang hanya memikirkan kepentingan sendiri daripada rakyat.

Nasib baik aku tak pernah mengundi...

9 comments:

eddie dewanaga said...

relax yatt,
kita doakan yg terbaik aje buat rakyat perak...

bagi gua, pengkhianat2 mcm tu, darahnya halal untuk diminum...

ceri masam said...

hahahaha!

saya pun sama! bab mengundi tu!

sebab apa saya tak buat? sebab saya tak kenal pun sapa deme yang beria jadi wakil rakyat tempat saya

N a d i a said...

bengang rasa bile diorg buat sultan mcm tu. lupe ke sultan tu dulu CJ? duhhhh..org2 yg buat onar mcm ni la yg patut diamukkan mcm hang jebat buat.

whateva it is, some people just enjoyed "effing" democracy, and some people just don't givva an "eff" about the people who voted. sad but true.

ni buat aku nak nyanyi ni..

three four..

"dilanjutkan Allah usianya sultan..."

-aku tetap bangga jadik oghang peghak-

kirana nakia said...

nadia..sama le kita yong..

Anonymous said...

Janji team bola Peghak kuat... hehehehhehhh...

Yatt said...

Kome2 yg dah komen...

Pepehey pun teman bangge jadi ghakyat peghak!

Deme semua udah ghope cakcibor, ke hulu ke hilior apah tak hey!

Semuenye ceghodik buah pelior!!

kirana nakia said...

yatt..tak baik mencarut..hehehe..
btw, buah pelXXX tu ceghodik ke wei?:P

Yatt said...

Kiranakia

Buah tu mmg ceghodik pasey dia boleh buat oghang... :-)

N a d i a said...

cehhhhhh! ;-P