Wednesday, October 22, 2008

SAD BUT TRUE

Pix by Yatt


SUKAR nak percaya, antara Julai hingga Oktober ini, EMPAT saudara terdekat aku meninggal dunia. Nak jadi cerita semuanya di sebelah arwah abah dari Penang dan Kedah. Tak pernah aku terfikir akan jadi macam tu, tapi itulah hakikatnnya.

Julai 2008 - Sepupu aku, ZAIDI ABOO HASSAN, 40-an, meninggal di Kulim, Kedah. Arwah adalah sepupu paling tua sebelah arwah abah.

Ogos 2008 - Ketika orang Permatang Pauh sibuk mengundi, Mak tok (nenek) aku, CHE TOM SALLEH, 90-an, pulak meninggal di rumahnya kat Tasek Gelugor, Seberang Perai, Pulau Pinang. Arwah adalah mak kepada arwah abah.

16 Oktober 2008 - Bapak sedara aku, AHMAD HASHIM, 60-an, pulak meninggal di Hospital Selayang, Selangor. Arwah adalah adik kepada arwah abah dan anak keempat arwah Mak Tok.

21 Oktober 2008 - Kakak ipar aku, CHE NORLIA MD NOOR, 37, meninggal kat rumahnya di Kulim, Kedah. Arwah sebenarnya memang dah terlantar sejak 13 tahun dulu lepas melahirkan anak kedua.

Apa yang pasti, aku redha. Ajal dan maut adalah di tangan Allah swt.

Al fatihah.

3 comments:

eddie dewanaga said...

ujian yg Maha Esa...

semoga lu tabah.. the show must go on!

Unknown said...

al'fatihah

zairi said...

ayah aku pun baru meninggal 28/11/08. ank yatim dah aku skang ni. Al-Fatihah.