Wednesday, September 05, 2007

YOB FOREVER!

"AH! Menyampah aku nak layan bola kat Malaysia ni. Main tah hapa hapa. Buat penat dan rugi duit pegi stadium je."

Itu kata-kata biasa daripada sebahagian besar kaki bola di Malaysia yang begitu taksub dengan EPL dan liga bola sepak lain di Eropah dan Amerika Selatan.

Tak kisah lah kalau diorang nak cakap Liga Malaysia ni tak ada kelas atau tak cool. Tapi aku tetap nak jadi penyokong team local kat bawah ni.

Bukan apa, selain pasukan negeri kelahiran aku, aku rasa team ni paling konsisten dalam Malaysia sejak Liga Semi Pro diperkenalkan pada 1989.


Photo Credit : Sham Y4E

Photo Credit : Sham Y4E


TAHNIAH Perak! Mengkome memang rock & cool!

Final Piala Malaysia dengan Kedah nanti gerenti gempak. Buktikan la Malaysia sebenarnya tidak ketandusan player berkualiti selain aksi menghiburkan.

Err... selalunya bila team negeri masing-masing masuk final Piala Malaysia, maka ramai la mengaku die hard pasukan itu. Semuanya sibuk bertanyakan mana nak beli tiket final, kecoh nak turun stadium dan sebagainya.

Padahal sebelum tu tak ambil peduli langsung pasal team itu dan turun stadium pun tak pernah. Cuma nak tengok bila team masuk final je. Heheh

Err... kalau macam tu korang semua poseur! Hahah!

6 comments:

pjoe said...

kejor yop kejor
khalid jamlus score kan semalam?

p/s - teka negeri mana yg tak pernah menang malaysian cup?
..
..
..
..
Kelantan!
aku frust!

Yatt said...

Ye ke Kelantan? Takpa lah Joe, baik ko sokong Liverpool je. Hihi! Fernando Torress tu cam ok jek...

N a d i a said...

yg paling gua boring species2 perempuan yg tetibe layan bola & ngaku sapot team negerinya bila team nye tu masuk final! yg laagiiiiii gua boring, bila species ni buat camtu sbb semata-mata nak perangat org lain padahal dia tau result bola pun bila laki, tunang, boypren dia yg bgtau!!...chehhh!!..podahhhhhh!!!

-gua yg pernah terkena-

hahahaha...

N a d i a said...

"I'm sick of people sayin' that malaysian football is dead. just look at the game tonite.if you think that the game is dead, you're dead!.."
camtu le lebih kurang kata Steve Darby...hehehehe...
Right on, man!

Anonymous said...

Yeah! Steve Darby mmg best! Team Perak yg ada skrg pun mmg best! Mudah-mudahan depa dpt blasah Kedah 5-0 kat final nanti.

Apa laa sngt team Kedah tu... Lari mmg ler laju, tp main mcm budak skolah jer - huru hara! (Ceyy! Bagi panas sket!)

Ate, kome berdua turun ke Bukit Jalil nanti?

Si Fakap said...

er, sori mencelah brader.

9:35pm.separuh masa pertama.

perak 0, kedah 2.

:)