Sunday, September 09, 2007

TUA?

SITUASI ini berlaku di sebuah kedai CD di salah sebuah shopping complex kat Alor Star baru-baru ni.

Aku yang tengah sibuk membelek CD yang tersusun rapi di atas rak tiba-tiba ditegur seorang jurujual kedai tu. Budak lelaki yang umurnya aku agak dekat 10 tahun muda daripada aku.

"Caghi lagu apa bang," dia tegur aku dalam loghat Kedah.

"Tak. Saja je tangok-tengok." Aku memang tak de niat nak beli pun. Saja je belek-belek.

"Kalau abang nak lagu-lagu lama, kat situ banyak," katanya sambil menunjuk kepada satu laguirak yang dipenuhi CD di belakang aku.

Dia jugak menambah. "Kalau nak lagu Modern Talking pun ada."

Lagu lama? Modern Talking? Dia suruh aku beli CD Modern Talking?

Cis!!

11 comments:

Anonymous said...

Keh... keh... keh...
:)

Si Fakap said...

:)

Rileks dude.Semua ni boleh bilas balik dengan dengar Black Sabbath volume 4.

Hehe.

Dulu, kalau hang naik bas nak ke subang jaya, ada satu bas metro akan pasang lagu-lagu modern talking tak berhenti.

(Aku suspek driver bas tu kaki disko sekitar tahun 80-an)

"You're my heart, you're my soul"

"Sherry Sherry Lady"

"Brother Louie"

"Sexy Sexy Lover"

Aiya!

Bila hang cerita pasal modern talking, terus aku teringat pasal bas disko tu.

Ngeri dude!

Sungguh!

pjoe said...

aiseh
hahaha

tergelak aku bila sampai kat bawah
kecik2 dahmula try nak nilai apa minat org

modern talking lak tu
huhu
sabor jelah

N a d i a said...

tua, matang dan experienced! i like!!..sgt sesuai dgn saya yg manje ni...cewahhh!...;-p..

p/s: modern talking tu kire ok la tu..buatnye dia rekomen kat awak cd fengtau ke, katak gile ke, dangdut ke..haaa! baru la ada yg berguling-guling gelak kat sebelah awak time tu..hehehe

fara[the]bugbuster said...

tu.. petanda lah tuh... hehehehe

zan said...

Allo pak yatt!..hehe
Aku tertunggu gak komen korang (+ nadia) pasal final Piala Malaysia ari tu. Takkan takder posting khas kot? hehe...

Malam Edan bersama Search..Aku ader record 2 lagu (guna digi cam jer..) untuk korang (+ nadia). Sekarang ni tengah upload kat Youtube. Kalo nak tengok, ko bukak la blog aku nanti..

Ape2 pun, Yob4ever..hehe

gayour said...

selamat menyambut dan meraikan bulan ramadhan yang mulia diucapkan pada encik yatt sekeluarga. moga puasa kali ni lebih baik, betambah iman, betambah kasih sayang dan berbahagia di dunia akhirat.
si cilik tu dah boleh puase dah tu!

gua suke modern talking!

Yatt said...

Sgns
Ekekeke!

Fakap
Haha! Tak pernah plak aku nak bas tu dulu.

"Brother Louie Louie Louie!"

Hahaha... tp ok la jugak Modern Talking tu. Sekali sekala nk layan ok la. Hihi!

Balik tu aku terus layan Sepultura - Arise! Muahahahaa!!


Nezjoe
Lain aku nak gi kedai tu pakai T-shirt Dimmu Borgir atau Darkthrone. Hahaha!


Nadia
:D


Fara
Memang dah ada petanda pun...


Zan
Ok, nanti aku check. Tq. Err, takpelah, Perak cuma kalah kepada pasukan yg lebih kuat & sebelum sudah menang dgn semua team yg tak kuat. Congrats, Kedah. Hangpa pun rock jugak!


Gayour
Insya allah & terima kasih. Dulu masa kt KKSB selalu bukak posa dlm keta kt tol Kesas. Ye lah, terpaksa berulang dari Cheras-Shah Alam tetiap hari.

pjoe said...

selamat berpuasa bro yatt!

Edd Vedder said...

hahaha... tergelak besar aku.

muka kau ada muka2 disko 80an kot.

anyway, selamat berpuasa bro! Syoknya la boleh berpuasa di aloq staq. Singgah pasar ramadan Stadium belikan popia goreng basah kat aku.. :)

Yatt said...

Joe
selamat berpuasa utk hang & famili jugak...

Edd
Cinabeng Edd, hang kata muka aku disko 80-an. Hahaha! Woi! Paar ramadan Stadium tu punya la ramai umat semalam. Ya la, Kedah 1st ramadan cuti. Brader, kalau balik Aloq Staq roger la. Boleh la berbuka skali...