Friday, July 27, 2007

AN EVENING IN BANGKOK & PATTAYA, SIAM

CERITA ni dah lama, cuma tak sempat nak masukkan kat sini.

Awal Mei hari tu, company tempat aku bekerja bermurah hati belanja aku dan kawan-kawan sepejabat bersuka-ria di Bangkok dan Pattaya. Sebabnya kami dikatakan sudah bekerja kuat sehingga ramai rakyat Malaysia suka dengan apa yang kami buat. Heheh. Err... lebih kurang kami dah buat company untunglah.

Heheh... Kalau nak pergi sendiri, entah bila aku boleh sampai Bangkok. Sampai 'bengkok' kot. Haha.

Takde apa nak cerita. Bangkok biasa aja, atau aku yang tak explore habis-habisan.

Apa-apa pun masa kat Pattaya aku sempat la tengok dua 'show'. Hahaha!



Stesen MRT Mochit dekat pasar minggu Chattuchak. Fuh! Bundle kat situ best!


Depan shopping mall apa tah aku dah lupa.
`

Sub-urban Bangkok dari atas awan


Bangkok City - 11 am


Sungai Chao Phraya. Aku ingat floating market tu kat sini. Rupa-rupanya jauh lagi.


Tut tut yang selamba membawa lapan penumpang di kalangan kami (purata berat 70 hingga 80 kg seorang) untuk ke Patpong. Heheh... gila! Nasib baik tak terbalik!

7 comments:

siti rosman said...

Huiyo... front page ek hari ni..
"Hidup Semula - Warga emas disangka sudah mati"

Kalu kat dept aku sape dpt kua front page wajib belanja geng pizza tu Encik Ara..

Isk jelesnye dpt gi Bangkok jenjalan.. kitorg dpt pelam je ari ni heheh

Yatt said...

Hahaha... Kesian pakcik tu. Satu kampung kecoh dia dh meninggal. Khairat kg dah start prepare nk beli kain kapan.

Biasa la beb. Itu mmg tradition NSTP. Kalau kt BH ngan Metro bukat setakat 1st front page je. 1st byline, 1st gaji, dpt confirmation, dpt increment, semuanya kena belanja. Siap buat makan2 lagi panggil semua BH & Metro turun. Hihi!

Yatt said...
This comment has been removed by the author.
pjoe said...

wah pegi bangkok
best2
lagi best kalau company sponsor
hehe

tahun depan ada 100 band rock festival kan?
kt bangkok

rasanyala
betul?

N a d i a said...

nezjoe,
betul tu. kalo ada band best (tp rasenye byk band utk bebudak muda zaman sekarang je...uhukk2), nak gak aku bodek encik yatt pegi.

Yatt said...

Joe
Dh org suruh pegi, pegi je la. Heheh. Ha ah, ada dengor pasal rock festival tu. Tp rasanya byk band2 yg bukan generation aku la. Hahaha...

Nana
Nak pi kita naik ketapi dr Aloq Staq direct to Bangkok depa kata best. Nanti klu ada rezeki boleh kita try sekali.

Anonymous said...

nice tut tut. I miss the good ol' time travel to bangkok with my family like.. 8 years ago ~~