Wednesday, June 20, 2007

UJIAN & DUGAAN DATANG TIBA-TIBA

SELASA, 12 Jun 2007 kira-kira jam 7 malam.

Mak aku tiba-tiba rebah di rumah Mak Tok (nenek) dekat Tasek Gelugor, Seberang Perai Utara, Pulau Pinang.

Mak aku terus tak sedarkan diri dan dibawa ke Hospital Seberang Jaya, Pulau Pinang.

Kata doktor, mak aku kena stroke. Keadaannya tenat sebab ada pendarahan dalam otak.

Sekarang mak aku terlantar di rumah kami di Batu Gajah, Perak. Matanya pejam dan tak sedar. Cuma nafas saja yang turun naik tanpa sebarang respon.

Aku redha dengan apa yang akan berlaku. Aku tawakkal dan banyakkan berdoa...

Setiap ujian dan dugaan daripada-Nya memang ada hikmahnya.

3 comments:

pjoe said...

semoga mak hang cepat sembuh.
Aku turut mendoakan supaya dia cpt smbuh.

Yatt said...

Tq Joe.

Semua ni ujian untuk aku & adik-beradik.

Anonymous said...

Bawak bertenang & bersabor bnyk2, Yatt, walaupun mmg susah nak kontrol perasaan tu. Berdoalah selalu, mudah-mudahan dia cepat sembuh.

p/s: Aku baru kehilangan bapak mentua 31 Mei lepas...