Tuesday, April 11, 2006

SEKSA DUA MINGGU!

AGAKNYA tarikh 26 Mac sampai 8 April hari tu adalah jangkamasa yang paling boring buat aku tahun ni. Sebabnya dalam jangkamasa tu aku terpaksa ambik MC – Tak pernah-pernah aku MC sampai dua minggu! Lima kali pegi klinik, penglihatan kabur, tak boleh menulis, melukis, membaca hatta nak baca SMS sekalipun! Semuanya kabur, blur…pedih!!

Semuanya gara-gara SAKIT MATA… heheh!

Paling boring sebab 31 Mac, birthday wife aku dan 5 April anniversary wedding kitorang. Haha… terpaksa la celebrate dalam keadaan mata bengkak, mata merah menyala, taik mata asyik nak meleleh dan mata asyik terkedip-kedip sebab pedih… Erghhhhh! Kesian Nadia...

Last aku kena sakit mata masa Darjah Lima. Tapi dua tiga hari lepas tu dah baik. Ingat sekarang macam tu jugak, rupa-rupanya terlajak sampai dua minggu! Tak kisah la, doktor pun cakap itu normal. Ada orang yang lagi lama daripada aku dan mata sampai merah macam bijik saga.

Tapi takpe, itu semua ujian Tuhan. Cinonit je dugaan tu, tapi aku dah menggelabah! Sekurang-kurangnya dugaan kecik tapi menyusahkan tu boleh sedarkan aku sikit. Insya Allah. Dua minggu Tuhan tarik sikit keselesaan aku dan aku pasti itu ada hikmahnya.

Ok la, alhamdulillah sekarang aku dah sihat. Dah pegi keje balik, tapi ramai kat opis cakap aku sakit mata sebab skodeng. Hahahaha! Cis!

DAN KALAU KORANG NAK TAU, HAMBA ALLAH KAT BAWAH NI ADALAH SPESIS YANG DIPERCAYAI MEMBAWA VIRUS BERKENAAN. IA DIDAKWA BERMULA DI TASKA HALAMAN KASIH SEHINGGA MENJANGKITI MATA AKU YANG SEKIAN LAMA TERPELIHARA NI…

6 comments:

N a d i a said...

nasib baik, baik gak akhirnye..alhamdulillah...

berkesan gak "isim" nih kan,
"yatt & deena sakit mata, nana sakit bontot!!"...hehehehehhehe...:-)

...$weE+ 666... said...

ler... kau sakit mata ke yatt? alhamdulillah dah sihat...

bleh sambut belated befday & anniversarry per... hehe...

Yatt said...

Dah baik dah. Swan, lu terai baca posting Dhani Dewa tu...

Yatt said...

Zizie... tak best le belated-belated ni... heheh

...$weE+ 666... said...

yatt,
better late than never~

zairi said...

last aku sakit mata masa dok hostel darjah 4.ramai kena kuarantin sati bilik.seminggu x skolah.best nyee..skang asal malas ke keja, aku tenyeh serbuk lada putih kasi mata merah. mc lah 2 ari.kuikuikui...