Monday, April 27, 2009

APASAL KALAU AKU BELI YONG TAU FOO MESTI JADI BANYAK?



AKU adalah peminat tegar makanan bernama Yong Tau Foo dan beberapa makanan Cina lain yang halal.

Dulu masa duduk di KL aku suka sangat dengan Yong Tau Foo di Kelana Jaya. Spesifiknya di Medan Selera Subang Ria, Kelana Jaya depan Wisma FAM. Pagi-pagi Ahad pekena Yong Tau Foo kat situ memang menggiurkan. Angelina Jolie lalu belakang gua masa tu pun gua buat dek je, apatah lagi Maya Karin!

Masalah aku ni ialah bila beli Yong Tau Foo, selalu 'terbeli' banyak. Kadang-kadang aku rasa aku ambik sikit, tapi bila si penjual tu dah rebus, potong-potong, masuk dalam plastik, mak datuk! Banyak la pulak!

Baru-baru ni aku ke pasar malam Jitra dan seperti biasa beli Yong Tau Foo. Ok, aku tekad akan ambik sikit je. Dan, memang sikit pun. Tapi apahal kena sampai RM11 pulak?

Baru aku perasan, aku pilih items yang mahal. Cis!

Jadi aku perlu bercuti untuk menikmati Yong Tau Foo buat sementara waktu.

Ah! Teringat pulak koteaw kicap Merdeka Garden, Ipoh dengan Yong Tau Foo karinya yang sedap tak ingat dunia!!

4 comments:

N a d i a said...

iye-iye je marah mamat jual yong tau foo tu. mahal la, apa la. dia yg beli banyakkkk..heheheheh

eddie dewanaga said...

yong tau foo ni memang sorga beb...

gua suka!!

Yatt said...

Nana,

Kawu diommm!!


Eddie
Mmg mantop!!

Anonymous said...

saya ngidam giler nak makan yong tau foo la ni, rumah saya area damansara perdana, stall ni buka tak waktu malam? please reply.. asap..

aina@seccom.com.my