Friday, December 19, 2008

GARA-GARA FACEBOOK

OKAY... Nama aku Ahmad Riadz. Dalam facebook nama ini jugak aku gunakan. Aku tak nak menyamar sebab antara tujuan aku berfacebook nak cari kawan-kawan lama dan ikut trend. Hahaha!

Tapi baru-baru ni (dah lama jugak sebenarnya), tiba-tiba sorang pompuan yang aku tak kenal dalam facebook tu hantar mesej pada aku. Dialognya lebih kurang macam ni :

POMPUAN TU (PT) : You ni Ahmad Riadz yang dulu sekolah kat Sek Men **** kat Pahang tu ke? (mungkin dia ni ingat aku school mate dia dulu)

AKU : You salah orang kot. I tak penah sekolah kat Pahang. I sekolah kat Perak dan I memang orang Perak. Eh! Ada jugak orang lain nama Riadz ye? I ingat I sorang je! (saja nak buat konon2 nak kasi mesra sebab aku selalu rasa nama aku ni pelik).

PT : Ada. Nama kawan I tu sebijik nama you. Tapi bezanya kat depan nama dia tu ada DR.

AKU : Ceh!



P/S : Kalau ikut ejaan dan sebutan, nama aku ialah Ahmad Riyadh. Ikut capital city Arab Saudi tu. Dalam bahasa Arab maksudnya taman, kebun atau dusun. Tapi arwah mak n abah tukar ejaan jadi Riadz, tak tau la pulak kenapa dan aku pun tak penah tanya. Boleh tak? Haha! Aku rasa nama tu pelik dan unik sebab aku memang tak penah jumpa orang nama macam ni (tapi aku tau memang ada). Dulu lecturer, cikgu dan kawan-kawan susah nak pronounce nama aku sebab ejaannya la. Bunyi yang sepatutnya RIYADH, jadi RI-AZ, RI-AS, RA-IS, RI-DAIZ, RIDZ dan macam-macam la. Ada satu cikgu aku dulu sampai give up dan terus panggil aku Ahmad je.

11 comments:

eddie dewanaga said...

ahmad riadz journalist ROTTW adalah lebih cool dari ahmad riadz yg ada title DR. pada gua personally...

sebab gua gila Black Sabbbath, Purple, Metallica, Maiden, Slayer dan ratusan band lagi...

gua bukan gila babi.. (epilepsi)yg perlukan doktor2 tu semua...

zairi said...

mak ayah ko x nak ko ada bayangan di sebalik band d'riyardh lah tu kot. x nak kasi berkecamok ko punya life.hahaha...

N a d i a said...

Lantak le pompuan tu dgn kawannye yg ada title DR tu..hehe..

"Ohhh...Riadz rupenye. Ingat kot Ryan Hidayat"--->Ingat lagi tak? Haha.

Btw, just imagine kalo nama anak lelaki awak Akhil Riadz..musti org ingat awak diehard fan D'Riyadh kot? Hahahahaha...

ceri masam said...

saya cuba gak menyamar, tapi takleh ha!
hahhaah

hangit sangat sedap jugak kan? hahahahaha :) saya tak mau guna nama betul saya sebab panjang ya amat :p

btw, sedap nama ahmad riadz tu, memang unik.

Yatt said...

Eddie
Sapa-sapa saja dlm dunia ni baik, sincere dan honest, mmg cool.

Zairi
Aku dulu ditubuhkan drpd D'riyadh tu. Ustaz Akhil jumpa aku dulu sblm formed band tu. Hahah...

Nadia
Ryan Hidayat? Hahaa...ada org tu ung nama kita Hidayat. Ekekeke! Tak mau la nama Akhil...

Hangit
Saya tak suka nk menyamar-nyamar dlm blog ni. Come as you are. Ada ssetengah blogger dia x suka taruk gambar, nama & identiti dia. Tah la, takut kot.

Nama saya mmg unik pun. Thanks. Hihihi...

N a d i a said...

btw en yatt, lagu gnr "riad n' the bedouins" tu ada kena-mengena dgn awak ka? hehe.

Yatt said...

Hehehe... jgn tak percaya Axl Rose blh sebut nama gua...

mizmaleya said...

tapi gua sorang aja sebut nama lu GIANT kan. :) peace giant.

Yatt said...

Malia Jalan Bersepah...
Takpe, gua tak kisah. Kang gua tak gi lu punya wedding baru tau!

Anonymous said...

Gua rasa bapa lu sebenarnya nak letak nama Ahmad Ridza... namun mamat polis yang nak daftarkan nama tu tersilap tulis, maka jadilah Ahmad Riadz yg agak pelik...
:)

errr... agaknyalahhh...

killersticker said...

teman rase apak mike dulu nak letak name demang lebo daun.... tapi dah ade orang letak name tu....hahahaha