Saturday, June 07, 2008

TAK SIA-SIA AKU BERJAGA MALAM, BERTEMANKAN EMBUN...




Gambar pinjam dari yahoo news


CZECH Republic menang 1-0 dgn Swiss, Portugal menang 2-0 dengan Turkey. Dua-dua team favourite aku menang dalam perlawanan pembukaan Euro 2008 awal pagi tadi.

Congrats la pada Vaclav Sverkos ( Czech Republic) yang jadi penjaring pertama dalam kejohanan kali ini. Dan jugak kepada Pepe dan Raul Meireles yang memusnahkan terus impian Turkey untuk menang ke atas Portugal. Err... rasanya Turkey tak menang dan score bila lawan Portugal.

Walaupun top scorer, Alexander Frei terkeluar, tapi Swiss tetap main dengan baik, cuma luck je takde. Czech lebih bernasib baik sebab Sverkos menggunakan sebaik mungkin peluang yang ada. Terasa betul diorang bila Tomas Rosicky tak ada. Dan, terima kasih jugak pada Peter Cech yang banyak save bol-bola bahaya daripada Swiss.

Walaupun Cristiano Ronaldo tak la begitu menyerlah sangat, tapi nampaknya Turkey bukanlah lawan Portugal yang sebenar. Mungkin bila lawan Czech dan Swiss nanti baru kita nampak kehebatan sebenar negara Benggali Putih yang pernah menjajah Melaka dulu ni.

Ok lah, kita tunggu Holland pulak lepas ni.





5 comments:

Edd Vedder said...

holland yang kuat...
atau italy yang tak kuat?

hehe..

N a d i a said...

yatt, does our little game still on? hehehhe..sape kalah...ceng jeng..jenggg...;-)

N a d i a said...

btw, edd, itu la first time aku tengok bola & trus kena migrain. haha. italy..italy..itu strategi kasik tukar laa..silap-silap kena titik plak dgn romania pasni.

Yatt said...

Hahaha! Game tu takleh buat skrg pasal ada sorang lagi makhluk yg nyebok nak tengok sekali.

Edd
Italy memang tak kuat... haha. Harap handsome je.

N a d i a said...

ni lah lelaki. jeles jek. kalo dah player tu hensem, dan terer gile plak, nak buat camno? hehe. tp team itali yg ada semlm tu mana ada yg hensem??..hahaha..

ok, ok, nuff bout italy. apa pun, rambut nuno gomes sebijik cam rambutku...fuhh..cayalah, nuno! sehati sejiwa.