Tuesday, March 11, 2008

NOSTALGIA...

TIBA-tiba aku teringat kembali suasana kira-kira 18 tahun dulu. Waktu aku masih ditanggung keluarga di Kampung Ara Payung, Batu Gajah, Perak dan bersekolah dalam Tingkatan Tiga, baru nak ambik SRP.

Masa itu tak ada problem. Problem yang ada cuma malas nak belajar dan tak tau nak lepak kat mana dengan kawan-kawan. Macam budak-budak lain yang sebaya, aku jugak ambik kelas tusyen Bahasa Inggeris dan Matematik konon-konon nak score dalam SRP. Tapi aku pegi tusyen tu sebab nak lepak dengan kawan-kawan dan usya awek. Errr... tapi awek tak usya aku pun.

Naik basikal ramai-ramai pegi pekan tengah-tengah hari buta ( tak penat pun), lepak kat panggung wayang Waldorf pekena air kelapa sambil layan lagu "Here I Go Again" (Whitesnake) dari jukebox (satu lagu 20 sen).

Habis jahat pun pegi layan 'video lucah' beramai-ramai! Hahah! Salah seorang sahabat kami, Boy selalu menjadi supplier video biru itu yang dicilok dari koleksi bapaknya! Hahaha!

Petang-petang pulak main bola kat padang Sekolah Menengah Sultan Yussuf, Batu Gajah. Sekolah paling happening kat tempat aku. Heheh. Tak ramai di antara kami yang mampu beli but bola, so kaki ayam je. Paling handal pun pakai but kain Made In China tu.

Entry ini tribute untuk geng-geng aku waktu itu. Aku tak tau kebanyakan daripada korang kat mana sekarang. Aku teringin nak jumpa korang balik. Malangnya, komitmen terhadap benda lain selalu menghalang kita.

Kamal, Bob, Jali, Zaidy, Alun, Fareed, Malik, Boy, Naie, Nuar Cine dan Halisham.

Entah bila la boleh lepak balik dengan korang...

Errr... korang ni takde facebook ka?

2 comments:

N a d i a said...

"Errr... tapi awek tak usya aku pun"

ala..syiannye! heheh..well, the other girls don't see what i see right tru you. cewah..!heheh..beb, langkawi??..;-)

zairi said...

kenangan tinggal kenangan..selamat tinggal dunia...