Monday, March 17, 2008

IKAN DUYUNG?

Situasi di lobi panggung wayang di Jitra,Kedah. Ada tiga filem ditayangkan serentak iaitu '10,000 B.C', 'The Spiderwick Chronicles' dan 'Duyung'.

Dialognya begini :

AKU : Deena, kita tengok cite ni nak? (sambil menunjuk kepada poster filem '10,000 B.C'. Gambar Hero sedang bertarung dengan seekor Smilodon - saber toothed tiger)

DEENA: Tak mau la babah. Deena takut la. Tengok cite lain lah.

AKU: Nak tengok cite apa?

DEENA: Deena nak tengok tu. Deena nak tengok cite fish. Jom laa.. (sambil menunjuk kepada poster filem 'Duyung' di mana Saiful Apek sedang mendukung Maya Karin yang menjadi seekor ikan duyung).

AKU: Jom balik. Cite tu takde hari ni. Besok baru ada.

Sorry. Aku tak pernah tertarik dengan kerja-kerja Profesor Abdul Razak Mohaideen walaupun dia adalah bekas lecturer aku. Sorry, prof. Taste filem kita tak sama la.

Besoknya Deena tanya aku lagi, bila nak pegi tengok filem 'Duyung'. Ciss!

7 comments:

N a d i a said...

encik ahmad ku sayang, tu pasey mama dia ni maleh nak janji apa2. deena tu dah pandey menuntut janji le..heheh..
awak pegi le berdua tengok ngan dia ye? nana tak nak ikut, walopun pelem tu ada awie. sbb? apek tak best, tuan direktornye lagiiiiiiiiii la tak best! muahahaha!

pjoe said...

hehehhe
deena terperangkap ngan marketing poster dia la tu

aspalelella
lella lella lella

:D

N a d i a said...

pjoe,
aku tersngtttt la allergik dengar lagu tu! gile mengarut lah!...wish i could just strangle those involved in making the music!..arghhhhh!

Anonymous said...

Hi... hi... hi...

Jangan kejam sangat ngan deena... atau prof tu....
:)

Yatt said...

Aku tetap tak suka cite Prof tu...!

Anonymous said...

tsk tsk tsk
yg ake heran, cemana apek 2 leh laku?
kaku. keras,
yg prof 2.
smua selenga mari nya filem.
tp, paling bahaye, wat janji ngan kanak2.
tsk tsk tsk....
u guys on da news n here i m.
mosh, mosh, mosh! on dude.

darkzul.
not a blogger but loves perusing it.

zairi said...

idea prof. tu dah lapuk sangat.