Saturday, February 23, 2008

DOSA...

Apakah takdir mimpi ini
Mendatang berulang kali

Berdarah penuh di tanah

Sedang tangan menongkat langit


Apakah yang ku perjuangkan

Apakah yang dipertahan
Apakah mesti aku jadi pahlawan

Oh... Tuhan
Tidaklah aku layak untuk syurgaMu

Namun aku tak berdaya menahan panas nerakaMu

Curiga di mata orang

Bagai mentari rembang

Bagaikan aku berdosa

Pada siapa saja


Sedang Tuhan di mana-mana
Melihat semua dosa
Dalam serata usia

Walau ditelan Segitiga Bermuda

Selaluku mengulangi

Dosa yang telah ku buang

Diikuti kembali mengapa begini?
Mengapa begini?

Sedang Tuhan tahu sesiapa

Untuk neraka untuk syurga
Aku tak terpaksa memilih syurga

Demi pengertian pada hukum alam

Dan sesungguhnya

Aku cinta padaMu Tuhan

Walaupun sesat jalan...



* Credit untuk Bob*

3 comments:

N a d i a said...

sapelah manusia tengin yg gam lagu ni dulu ye?..isk..isk..

bak kata jack black, "read between the lines!.."

zan said...

Ui..
Lagu sape ni?
Baru ingat nak mintak permisi nak guna wat lirik lagu..huhu

Yatt said...

Zan

Tajuk lagu ni Di Jalan Sesat. Nyanyian M Nasir dan lirik oleh Bob dr album Saudagar Mimpi taun 1992.

Menariknya dulu RTM banned lagu ni. Kelakarnya pasal ia dianggap haram pasal bait "Sedang Tuhan di mana-mana melihat semua dosa". Diorang kt ia membawa maksud tuhan itu banyak.

Tah pa hapa!!