Tuesday, February 27, 2007

UTARA ITU BEST!

SERONOK, excited, syok, cuak, takut, sedih ... etc. Semua ni ada dalam kepala hotak aku. Semuanya sebab aku akan ke sini :



... Dan tinggalkan tempat yang dah lebih 10 tahun aku hadap.


...TAPI best jugak sebenarnya. Tempat baru, orang baru, colleague baru, cabaran baru. Ah! Janji aku keje betul-betul. Thanks kengkawan dan boss-boss yang support dan percaya kat aku.

... JUGAK pada 'orang paling penting' dalam hidup aku yang sanggup tinggalkan karier dan gaji beso semata-mata nak ikut aku.

"Dah kahwin tapi terpaksa duduk jauh-jauh semata-mata sebab duit buat apa! Insya Allah, rezeki ada kat mana-mana," katanya.

13 comments:

carvedijan said...

Selamat berhijrah!!!! Nanti dah jumpa gang baru, jangan lupa gang lama.

Edd Vedder said...

Yatt..
Mcm aku ckp dlm blog wife kau, Alor star tmpt paling sesuai kalau nak take a step back and relax. Tapi bg kita yg dah biasa di KL, mungkin akan jadi sedikit bosan sebab pacing kat Kedah is very slow. Tapi nevertheless, aku confirm kau akan suka tinggal di kampung halaman aku. Nanti kalau aku balik, bleh aku jadik tour guide, hehe.

P/S: aku takleh reply msg kau pagi tadi sbb, *ehem* tepon kena bar, ptg ni baru nak gi settle bil..hehe. BTW, jawapannya = Kevin Spacey. :)

..Hijrah Itu Pengorbanan..

N a d i a said...

aiseyy..terharu gua baca entry lu, encik ahmad. heheh..

anyway, three..four..

hijrah itu pengorbanan
hijrah itu perjuangan
hijrah itu persaudaraan
hijrah membentuk perpaduann..
(*nyanyi ngan stail nasyid - tangan kat depan..*)

p/s: thanks to zack & edd 4 the kevin spacey answer. tak pasal2 kepala kitorang berdua pening memikiokannye pagi tadi. hahaha..spiderman punye pasey le ni. cisss...

p/s lagi: yatt, 'american beauty' la, bukan 'american dream'. haha.

Anonymous said...

Alog Stag? Jaga2...jgn sampai kapla kena putag!

Kalu jumpa Pak Ku Shadat, kirim salam aku kat dia...
Kalu tersesat kat Bukit Cepat, cari ler Namron. Mana ler tau, kot2 dia bertapa kat sana...

"Jepun datang ke Alog Stag,
habih ghakyat teketag-ketag;
tak kegha paghit tak kegha acag,
depa pijak taik kelawag"

Goo goo g'joob!

siti rosman said...

Encik Ara, best of luck to you and family - jgn risau la sure best punya!

Anonymous said...

hai!

Anonymous said...

salam. sy silent reader blog ni n blog ur wifey.:)
selamat berhijrah ke utagha.kalo dh pindah pi aloq staq tu, updet la ka blog noo.mana tau, leh buat rombongan blogger utagha pi melawat family hangpa :)

hana

Yatt said...

Pyan, carvedijan, edd & syameen :

Thank semua sbb support aku. La ni aku dah seminggu kat Aloq staq ni. Ok la, jln pun x jem. Tak sampai 10 menet dah sampai opis. Hehe.. Edd! La ni aku stay kt Holiday Villa sampai 18/3 ni. Rumah tgh nak caghi le ni. Betui la hang kata, as ni mmg rilex sket. Aku rasa aku yg bwk paling laju kalau nak pi keje. Hahahaha! Makan pun mughah. Hehehehe

Hana
Lepak la selalu kat sini. errr... Hang oghang alog staq jugak ka?

Yatt said...

Edd,
Lupa plak nak habaq. Opeh aku kat Kompleks Aloq Staq (Kanchut), Lebuhraya Darulaman. Atas rest Old Kopitiam. Pagi2 aku kadang2 gi breakfast kt gerai Kopiiam kt ujung kompleks tu. Setakat ni esemen paling jauh aku dah pegi ialah ke Kuboq Panjang, Pendang, Sungai Petani & Kuala Kedah. Yg lelain sume sekitar city Aloq Staq saja. Hehehe... Edd.. DVD kt sini RM7 je. Ari tu aku pi caghi kt City Point, tp tgh dok belek2 tetiba cina tu suruh blah pasai nak tutup kedai. Tonto ckp polis nak rush! Ceh! Ada port baik dak nak caghi dvd?

zan said...

Wei..DVD murah!
Kirim yatt..Carik la konsert yang sempoi2 sket..Pastu leh pos kat aku..
Amacam?..hehehe

siti rosman said...

Encik Ara, pekhabo org utara?

mike tau dak (ini bebola percubaan nak kasi mike jeles sbb dah pindah ke alor setar)..

equipment gym dah sampe wehh... treadmill cross country weights segala..

tapi (ini statement yang akan membuatkan mike tak jadik jeles)..

ade ke deme pagi lock pulak gym tuh! sampe kelaih yoga pun tak bleh nak on. ate sapenye nak guna mende2 kat dalam tu.. melepaih teman..

Yatt said...

cik ct rosman,

Alamak... ni yg jeles ni. Xpe le, aku bukan jenis yg pegi gym pun. Hahaha! Tapi yg tak syoknye melepas nak join xtvt kt sports centre ateh bumbung tu. Ari tu baik punya planning nak main futsal kt court baru tu seminggu sekali. Last2 kene anto ke Aloq Staq plak... Huhuhu...

dah dok state ni byk gak yg melepas... esp tournament bola Piala Dunia Berita Harian dan Futsal Metro... Ish... ish... rugi! Bukan apa, dua2 event tu banyak sponsor! Kadang dpt jersi Adidas, Nike, Diadora etc sampai empat lima set. Bayangkan le, gamenye ada 3 je, tp jersi sampai 5 set. So, every game jersi bertukor2 le... hehehe

N a d i a said...

hahah..sponsor kan main, tapi main?...cehhh...team awak tu baghu betui "menang berGAYA"...hahahah!;-)