Tuesday, December 19, 2006

PELIK KE AKU?


ERR... Nak tiru macam Zack buatlah.


SECARA fizikalnya orang mungkin tak anggap aku pelik. Tapi secara zahirnya aku rasa aku ada sikit pelik kalau nak dibandingkan dengan orang / lelaki lain.


1. Ramai orang pertikaikan kewibawaan aku sebagai anak jati Perak sebab aku tak makan durian. Hehehe... memang aku tak makan langsung raja buah tu termasuk segala makanan lain yang berperisa durian. Bukan sombong kengkononnya taste Mat Saleh, tapi memang aku tak makan dari kecik walaupun masa tu aku selalu tunggu durian gugur kat pondok dalam dusun Pak Long aku kat Gopeng. Entahlah, aku rasa aku tak suka bau dia dan aku paling pantang kalau sesapa yang kopek durian, lepas tu taruk dalam ice-box. Habis sume makanan dan air dalam peti ais tu rasa durian!!


2. Dulu masa kecik-kecik, aku geli pada makanan yang lembik-lembik. Sebab tu sampai sekarang aku tak makan tempoyak (of course la sebab durian), sambal belacan dan bubur nasi. Kalau ikutkan, kentang lenyek KFC tu pun aku tak makan, tapi bila try sedap le pulak. Heheh. Dulu kalau makan satu famili dan kat atas meja tu ada tempoyak, aku akan ambil botol air dan letak depan aku supaya aku takkan nampak tempoyak tu. Tak pun aku angkat pinggan dan makan depan TV. Hehehe.


3. Aku lelaki yang tak berminat dengan kereta. Aku tak minat langsung nak make-up kereta dengan skirting, spoiler, enjin turbo, eksos besor, sport rim melampau-lampau atau audio sistem yang kaw-kaw punya. Pada aku kereta cuma untuk aku bawak diri sendiri, famili dan kengkawan ke mana aku nak pegi. Janji aku servis on time dan make sure ia dimaintainance betul-betul.


4. Minat gila dengan bola, tapi tak follow sangat EPL dan paling menyampah dengan team England, Manchester United dan Wayne Rooney. Heheh.


5. Suka gila dengan asam dan jeruk. Kadang-kadang aku beli mangga muda, jambu air, jambu batu dan sengkuang, lepas tu aku buat pencicah (taruh gula, kicap, cili api dan belacan) dan makan sorang-sorang (orang rumah aku tak suka makan benda tu, pelik kan?).


6. Aku ni kidal. Banyak benda dicipta kat dalam dunia ni tak sesuai dengan orang kidal contohnya gitar, gunting, tombol pintu, mouse komputer, sarung tangan besbol / sofbol dan banyak lagi. Kalau makan dengan sudu, aku terpaksa guna tangan kiri sebab kekok nak guna tangan kanan (kecuali makan dengan kanan).


7. Tak pernah pakai kain pelikat bila kat rumah especially masa tido. Bagi aku, kain pelekat tak selesa langsung untuk dipakai. Aku cuma pakai kain pelikat time semayang je.


8. Tak reti gosok seluar slack (sori Nana...heheh).


9. Suka dengan ikan tapi tak minat nak bela ikan dalam akuarium atau pegi memancing / menjala.

10. Umur dah 32 tahun, tapi still nak rock tak hingat punya! (Err... yang ni pelik ke?)
Gambor from www.ebsqart.com




7 comments:

fara[the]bugbuster said...

"Love is a canvas furnished by nature and embroidered by imagination..." visit http://tepakbridal.fotopages.com for bridal photography with interesting and affordable packages.

*Tumpang iklan yek…. Thanks….

Anonymous said...

Sebeno nye bukan pelik , tapi menambahkan variasi jenis2 manusia. Kuasa Allah yang Maha Mengetahui segalanya

Sementara aku tengah tak sebok(menyebok?) ni, aku nak buat comparison jap

1. Anak Jati Perak tak makan durian? Amende lu mamat? Durian le yang paling sodap dalam dunia. Tapi aku meluat gak ngan orang yang lepas kopek masukkan dalam "esbok". Bukan pasal abis semua rasa durian, tapi hilang thrill kalau makan durian sejuk2.

2. Aku makanan lembik2 ok lagi, yang aku tak makan = udang & ikan (tengok jenis). Udang memang takleh langsung. Kalau ko nak tengok aku jadi "Hulk" silakan... tapi belacan, sambal belacan aku bedal. Ikan yang aku makan ikan bilis, ikan pari(tapi telah dipotong dalam bentuk empat segi), sardin, kembung, tenggiri & cencaru(yang di goreng garing). Sebab ape.....ni semua hostel punyer pasal

3. Lebih kurang gak macam aku.

4. Ni yang aku pantang sekali. Kalau ko tak minat England ngan Wayne Rooney aku takde hal tapi MU?!!! Soul Eric Cantona masih lagi dlm diri aku.

5. Aku cuma suka mende2 macam ni bila wife aku morning sickness. (Tumpang simpati konon2nya...sebeno nye nak tumpang makan sekali) Ehh sebut pasal morning sickness ni....dah lama beno orang umah aku tak dapat sickness tu yek.....

6. Apa nak buat......kita tinggal di dunia orang tangan kanan. Baca luahan perasaan aku kat dalam blog aku - What choise do I have?

7. Kain pelikat le yang paling sesuai untuk tido. Rasa lega aje tanpa getah atau hook mencerut di pinggang.

8. Tak reti gosok baju langsung!!!! (Sori Ros!!!)

9. Suka tengok ikan.

10.Hell yeah!!!! \m/ \m/

Edd Vedder said...

yang no 4 tu ada buat aku kecik ati sket.. :) Yes, aku seorang kipas-susah-mati Man Utd.

Yang no 6 tu aku agree.. Lefthanded mcm kita ni Yatt, mmg spesel. Kreatif..

x makan durian?? God, you don't know what u missin' dude..

Yatt said...

Ijan & Edd...
Tak peduli kata org terhadap dirinya... Lantak la org nak kt aku org paling rugi dlm dunia sbb tak makan durian, aku peduli apa sbb aku mmg tak suka durian. hehehe

Sori bro, MU mmg tak termasuk dlm hidup aku sejak era Road To Wembley, Big League Soccer, Bryan Robson, Mike Duxbury etc. Aku dulu suka Liverpool masa zaman Ian Rush, John Barnes, Craig Johnston, Ronnie Whelan, Groebbelar, John Aldridge. Skrg? Entah? Mcm tak follow sangat... Steven Gerrard kot? Lagipun aku takde Astro... kui kui kui!

...$weE+ 666... said...

#3, #5 & #10 sama dgn laki aku. hehehe... best! bleh geng!

aku pun rasa cam nak buat gak lerrr... tunggu~

Zack said...

Haha, aku dah dekat dua tahun sub-kan hal2 menggosok kat husband aku (baju2 dan seluar dia ajelah). Tobat aku nak gosok slack, asyik lari jek line dia.

zairi said...

suma tu lebih kurang sama ngan aku.cuma aku suka mekup kereta n makan durian.rock tetap maintain.