Sunday, March 08, 2009

BATTLE OF SILVERIAN





SEBAGAI anak jati Perak Darul Ridzuan, aku semakin keliru. Aku juga malu, dan aku juga menyampah! Apakah mereka-mereka yang di atas ini benar-benar mahu berjuang untuk rakyat atau sekadar gila kuasa?

Aku tak faham...

Aku harap mereka jujur dan amanah dengan tugas masing-masing.

Semoga orang Tanjung Tualang, Chendrong Balai, Kampung Changkat Belingkor, Kampung Nalla, Mengelembu, Sungai Rokam, Kampung Ara Payung, Tualang Sekah, Lawan Kuda, Teja, Kopisan, Pusing, Mambang Di Awan, Ipoh Garden, Greentown, Osbourne Street, Changkat Ibol, Kampung Boyan, Kayan, Chikus, Changkat Lada, Tanjung Belanja, Bemban, Papan, Lahat, Pengkalan Pegoh, Changkat Larang, Bekor, Manong, Sayong Lembah, Kampung Balun, Temoh, Tapah Road, Kampung Ketoyong, Tanjung Rambutan, Tambun, Ulu Kinta, Pos Slim, Simpang Pulai, Keramat Pulai, Hutan Belum, Pengkalan Hulu dan mana-mana ceruk negeri Darul Ridzuan ini hidup aman damai, selesa, makmur, maju dan cukup makan pakainya...

Susah-susah sangat suruh M Karathu je le jadi MB. Kejor yop kejor!

7 comments:

kirana nakia said...

Salam Yatt

Aje nye iye..menyampah dan getik nengok deme nie..yang jadi mangsa, rakyat..
M Karathu jadi MB? Nahi..nahi...

Anonymous said...

maleih nak komen, name kampong aku tak sebut pon....

Yatt said...

Kirana nakia
Teman mmg dh getik dan rasa nak pelempang deme empat2 ekor tu!

Jam
Ek eleh, meghajuk pulok oghang Lubuk Meghobo ni. Kampung mike tak glemer, tu sebab awok x sebut. Ekekeke!!

Anonymous said...

Seniman membina dan menceriakan dunia ini, tapi orang-orang politik menghuru-hara dan menghancurkannya...

eddie dewanaga said...

gua rasa bikin election utk Perak lagi bagus, kita tgk rakyat nak sapa jadi pemimpin... Daulat Tuanku Paduka Seri Sultan Perak, semoga Tuanku dapat memilih yg terbaik utk warga jelata.

Yatt said...

Pyan,
Setuju.

Eddie,
Pun setuju!

siti rosman said...

Ate teman orang Rapat Setia Lame terase bebeno gare-gare mike tak nyebut sepicing pun nama kampung teman yang indah permai tu.. Tak ngapele.. Ye le orang dah keluo paper le katekan..

Kakakakakaka!

Saje je menyakat Encik Ara have fun covering Selambau hmm tah tah byelection time sok colleague baru u all Che Puan Silverheadbanger pun terjebak sama... Barula La la la kerja namenye...